Valabilitatea certificatelor de chei publice pentru semnătura mobilă care a expirat sau expiră pe durata stării de urgenţă se va prelungi de drept, pe toată durata stării de urgenţă. O deciziei în acest sens a fost luată de Comisia pentru Situații Excepționale.

Menționăm că semnătura mobilă este un serviciu prestat de operatorii de telefonie mobilă. Magazinele acestora au fost, însă, închise din cauza situației epidemiologice din țară. Prin urmare, mai multe persoane au sesizat că nu pot să-și restabilească semnătura mobilă, după termenul active al acestui serviciu a expirat.

Folosind semnătura mobilă, cetăţenii pot semna acte la distanţă, rapoarte, declaraţii către instituţii sau cereri online cu ajutorul telefonului mobil. De asemenea, pot accesa servicii electronice atât publice, cât şi private într-o manieră simplă și comodă. Documentele semnate în format electronic se echivalează cu documentele pe hârtie semnate olograf. 

Pentru obţinerea dreptului de semnătură digitală prin intermediul telefonului mobil sunt folosite certificate eliberate de Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, iar dreptul de înregistrare a utilizatorilor este dat operatorilor de telefonie mobilă.

În context, menționăm că autoritățile au decis, de asemenea, să prelungească termenul de depune a mai multor declarații către Serviciul Fiscal de Stat.