Valoarea pieței serviciilor de telefonie fixă a scăzut, anul trecut față de anul 2020, cu 12% și a alcătuit peste 333,9 milioane lei. Potrivit datelor statistice despre evoluția pieței, agregate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), această diminuare a fost cauzată de scăderea numărului de abonați și a traficului de voce în rețelele de telefonie fixă. Timp de un an, numărul abonaților s-a micșorat cu 2,7% și a însumat puțin peste 1 milion, iar volumul total de trafic a scăzut cu 15,3% și a alcătuit 972 milioane minute.

ANRCETI spune că diminuarea numărului de abonați a fost determinată de micșorarea bazei de abonați atât ai S.A.”Moldtelecom”, cu 2,9%, însumând circa 894 mii, cât și ai furnizorilor alternativi – cu 1,1%, alcătuind 106,5 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori ai republicii, a scăzut față de anul 2021, cu 0,4 puncte procentuale și a alcătuit 38,5%.

Diminuarea volumului total al traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Traficul iniţiat către rețelele internaționale a scăzut cu 33,4%, traficul către alte reţele fixe - cu 15%, iar traficul către reţelele mobile – cu 3,9%. În anul 2021, media lunară a traficului inițiat de la o linie de acces a fost de 2,2 ore, cu 20 minute mai puţin faţă de valoarea medie din anul 2020, iar durata medie a unui apel a fost 2,6 minute.

Venitul mediu lunar per abonat (ARPU), în perioada de raport, s-a redus cu 8,4% și a constituit 27,5 lei. SA ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 28,7 lei (în scădere cu 8,8%), iar furnizorii alternativi – un ARPU de 17,4 lei (în scădere cu 2,6%). La sfârșitul anului 2021, cota de piață a S.A. ”Moldtelecom”, în funcție de venituri, a constituit 93,3%.