Pandemia de Covid-19 a declanșat primul recul global al sectorului aviatic de la criza financiară din 2008/2009 și a semnalat pierderi la nivelul cifrelor de afaceri pentru companiile aeriene de peste 30 miliarde de dolari.

Și la nivel național situația nu este tocmai bună. Ultimele prognoze privind influența coronavirusului asupra transportului aerian atestă un declin semnificativ, în condițiile în care o mare parte din flota operatorilor aerieni naționali/străini a fost consemnată la sol.

Potrivit Autorității Aeronautice Civile, în primele sașe luni ale anului au fost transportați 506.930 pasageri, ceea ce constituie o descreștere de 62,3% față de perioada similară a anului 2019 când au fost transportați 1.343.938 pasageri.

În perioada ianuarie-februarie, au fost transportați 384.881 pasageri, ceea ce constituie aproximativ 76 la sută din traficul de pasageri realizat în primele sașe luni ale anului 2020 și atestă o creștere de 7,5% a pasagerilor transportați față de aceeași perioadă a anului 2019.

Începând cu luna martie când au fost sistate toate zborurile regulate de pasageri, Aeroportul Internațional Chișinău trecând în regim de lucru la comandă, făcând posibilă deservirea zborurilor cargo (transportul de marfă), dar și a unor curse speciale private/charter în special pentru a permite autorităților din Republica Moldova, dar și altor state să transporte cetățenii blocați în Republica Moldova. În acele condiții, traficul aerian de pasageri a scăzut semnificativ, numărul de pasageri transportați în perioada martie-iunie fiind de 122.049 pasageri, ceea ce constituie o descreștere de 87,6% față de perioada similară a anului 2019.

Începând cu luna iunie se atestă o ușoară creștere a traficului de pasageri, influențată de reluarea selectivă a zborurilor regulate de pe Aeroportul Internațional Chișinău.

În perioada primului semestru al anului, traficul de pasageri realizat prin intermediul curselor regulate a constituit 474.634 pasageri și curse charter – 32.296 pasageri.