În primele trei luni ale acestui an, traficul de Internet mobil în bandă largă (în baza tehnologiilor 3G, 4G și acces dedicat (prin modem-uri/carduri/USB)) a crescut, comparativ cu același trimestru al anului 2019, cu 41,1% și a însumat un total de 33,5 milioane GB. Cea mai mare rată de creștere a traficului - de 63,4% - a fost înregistrată de utilizatorii care au utilizat Internetul prin intermediul smartphone-urilor, generând un volum de trafic de 16,8 milioane GB, iar utilizatorii de Internet mobil prin acces dedicat au consumat cu 24,1% mai mult, totalizând un trafic de 16,7 milioane GB. Un utilizator care a accesat Internetul mobil prin smartphone a generat în mediu un trafic lunar (AUPU) de 2,6 GB, în creștere cu 48,2%, iar un utlizator de Internet dedicat – un trafic mediu lunar de 24,2GB, cu 30,5% mai mult.

Conform datelor statistice prezentate ANRCETI de către cei trei furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom - Unite), numărul total al utilizatorilor care au accesat Internetul mobil în bandă largă a scăzut, față de finalul anului 2019, cu 3,5% și au însumat circa 2,3 milioane Numărul utilizatorilor activi care au accesat Internetul mobil dedicat s-a diminuat cu 6,1% și au alcătuit 222,7 mii, utilizatorii care au accesat Internetul în baza tehnologiei 4G, au scăzut cu 0,9% și au depășit cifra de 1,5 milioane Totodată, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă care au accesat Internet mobil prin 4G s-a micșorat cu 0,7% și au totalizat 1,4 milioane, iar numărul celor ce au accesat Internet mobil dedicat prin 4G a scăzut cu 4%, însumând 92,7 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil în bandă largă, raportată la 100 de locuitori, a scăzut cu 3,1 p.p., ajungând la 85,7%.

Vânzările realizate de furnizori pe acest segment de piață au crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 8,8% și au alcătuit 298,6 milioane lei. Creșterea respectivă se datorează sporirii veniturilor realizate din vânzarea serviciilor de Internet mobil prin smartphone cu 12,2% și au totalizat 238,2 milioane lei, în timp ce vânzările realizate din serviciile de Internet mobil dedicat au scăzut cu 2,9% și au însumat 60,4 milioane lei. Venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) de Internet mobil prin smartphone a crescut cu 1,7% și a alcătuit 37,6 lei, iar per utilizator de internet mobil dedicat s-a majorat cu 2,1% și a constituit 87,6 lei.

La finele primului trimestru al anului 2020, cotele de piaţă, în funcţie de venituri, ale celor trei furnizori de servicii de acces la Internet mobil în bandă largă au fost următoarele: Orange Moldova deţinea o cotă de piață de 63%, Moldcell – de 29% şi Moldtelecom – de 8%.