În prima jumătate a anului, principalii indicatori ai pieței serviciilor de telefonie fixă au înregistrat regres. Astfel, numărul abonaților a scăzut, timp de șase luni, cu 17,5 mii (- 1,6%) și au alcătuit 1,09 milioane, traficul total de voce s-a diminuat, față de semestrul I al anului 2018, cu 12,7% și a constituit 616,2 milioane minute, iar volumul total al vânzărilor s-a micșorat, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 50,5 milioane lei (-17,7%) totalizând 234,4 milioane lei.

Potrivit datelor prezentate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), scăderea numărului total de abonați se datorează diminuării bazei de abonați a tuturor furnizorilor. Astfel, abonații S.A. ”Moldtelecom” au scăzut cu 15,3 mii (-1,5%), alcătuind 975,1 mii, iar abonații furnizorilor alternativi s-au diminuat cu 2,1 mii (-1,8%), însumând 115,5 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă raportată la 100 de locuitori a scăzut, timp de șase luni, cu 0,08 p.p. și a ajuns la 40,7%.

Diminuarea volumului total al traficului de voce în rețele fixe a fost cauzată de scăderea tuturor tipurilor de trafic. Traficul către rețelele internaționale a scăzut cu 32%, traficul în rețelele proprii - cu 14% și traficul către rețelele mobile cu 8%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micșorat cu 11% și a alcătuit 146 minute (două ore 26 minute).

Urmare a acestor evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 15% și a alcătuit 35,5 lei. S.A. ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 37,6 lei, iar furnizorii alternativi - un ARPU de 17,8 lei. La sfârșitul primului semestru al anului 2019, cota de piață a S.A. ”Moldtelecom”, în funcție de venituri, a constituit 94,7%, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a însumat 5,3%.