Datele statistice despre evoluția pieței serviciilor de telefonie fixă în anul 2018, agregate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), atestă diminuarea continuă a principalilor indicatori ai acestei piețe. Astfel, numărul total de abonați s-a micșorat, comparativ cu anul 2017, cu 35,6 mii (-3,1%) și a însumat 1,1 milioane, volumul total de trafic a scăzut cu 15,7%, iar volumul total al vânzărilor pe această piață s-a diminuat cu 138,6 milioane de lei (-19,9%). Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 17,6%.

Potrivit datelor prezentate ANRCETI, micșorarea numărului de abonați a fost determinată de diminuarea bazei de abonați a celor 23 de furnizori activi de servicii de telefonie fixă. Astfel, numărul abonaților furnizorilor alternativi s-a micșorat cu 6,4%, constituind 117,7 mii, iar numărul abonaților S.A.”Moldtelecom” s-a diminuat cu 2,7% și a alcătuit 990,5 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori ai republicii a scăzut, față de anul 2017, cu un punct procentual și a alcătuit 31,2%.

Micşorarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către reţelele internaţionale a scăzut cu 31,2%, traficul către alte reţele fixe – cu 15,8%, traficul către reţelele mobile – cu 11,8%. Urmare a acestei evoluții, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micșorat cu 12,3% și a alcătuit 156 minute (două ore şi 36 minute).

La sfârșitul anului 2018, cota de piață a S.A.”Moldtelecom”, în funcție de volumul de vânzări înregistrat, a fost de 95,5%, iar a furnizorilor alternativi – de 4,5%.