În calitatea noastră de consumatori este necesar să cunoaștem de ce drepturi beneficiem atunci când mergem la cumpărături. În cazul procurării produselor avem dreptul de a preschimba produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenţei de preţ, dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei. De exemplu, cineva a procurat o cămaşă dar nu i se potrivește după culoarea costumului, în acest caz consumatorul poate solicita o altă cămaşă, indiferent de model. În caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să solicite restituirea banilor.

Potrivit informațiilor publicate de Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supraveghrea Pieței, produsele se vor returna dacă:

  •  se va adresa timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, dovadă fiind bonul de casă (este necesară prezentarea nemijlocită a cumpărătorului), pentru a reuşi preschimbarea produsului sau solicitarea banilor.
  • se va prezenta produsul în stare nouă, ceea ce presupune ca acesta să nu fie purtat, să nu conţină defecte şi lovituri mecanice, să fie etichetate, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.

În cazul produselor ce prezintă anumite defecte, prin urmare sunt necorespunzătoare, consumatorul are dreptul la repararea gratuită a produsului. Pe perioada reparaţiei produsului, comerciantul este obligat, în termen de 3 zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcţionabil de uz casnic. De exemplu: s-a defectat maşina de spălat haine. Pe parcursul reparaţiei maşina de spălat, fiind un produs casnic necesar, trebuie înlocuită temporar cu alta.În cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant. Reparaţia urmează a fi efectuată într-un termen util şi convenabil consumatorului. Termenul de reparaţie trebuie respectat, în caz contrar intervin penalităţi în favoarea consumatorului.

  • înlocuirea produsului procurat cu un produs de calitate similară;
  •  întoarcerea banilor pentru produsul necalitativ.