O instanţă din comitatul Mobile din statul Alabama, SUA a decis, la începutul acestei săptămâni, că o femeie ce fusese acuzată de furt dintr-un supermarket trebuie să primeacă daune în valoare de 2,1 milioane de dolari, potrivit adevarul.ro. Femeia a dat în judecată compania Walmart pentru un incident din 2016, când a fost arestată pentru furt din magazine şi ulterior intimidată de o firmă de avocatură.

În noiembrie 2016, Lesleigh Nurse a fost oprită când ar fi încercat să iasă dintr-un supermarket Walmart cu alimente pentru care a spus că a plătit deja.

Femeia a spus că a folosit sistemul de auto-checkout (sistem automat de scanare a produselor), dar dispozitivul s-a blocat şi a avut nevoie de un angajat care să o ajute. 

Cu toate acestea, Nurse susţine că angajaţii magazinului nu au acceptat explicaţia ei, deşi soţul şi copiii ei fuseseră martori la scenă.

Ea a fost ulterior arestată pentru furt, dar cazul a fost respins un an mai târziu.

În decembrie 2016, Nurse a început să primească scrisori de la o firmă de avocatură din Florida în care era ameninţată că vor iniţia un proces civil împotriva ei dacă nu le plăteşte 200 de dolari, sumă mult mai mare decât contravaloarea alimentelor pe care era acuzată că le-a furat.

Walmart ar fi cerut firmei de avocatură să-i trimită scrisorile.  ”Inculpaţii au creat o metodă de a acuza în mod fals mai cetăţenii nevinovaţi din Alabama de furt din magazine şi, ulterior, au încercat să colecteze bani de la ei”, potrivit documentelor din instanţă.

Walmart ar fi câştigat sute de milioane de dolari prin această practică, într-o perioadă de doi ani. 

Avocaţii apărării Walmart au susţinut că practica este legală în conformitate cu legea din Alabama.

Un purtător de cuvânt al Walmart a spus că compania va depune contestaţie, deoarece ”nu crede că verdictul este susţinut de dovezi şi daunele acordate depăşesc ceea ce este permis de lege”.   

”Vrem ca clienţii noştri să aibă o experienţă de cumpărături sigură şi plăcută în magazinele noastre. Luăm măsuri pentru a ajuta la prevenirea, identificarea şi gestionarea adecvată a cazurilor de furt, ceea ce reprezintă o problemă pentru toţi comercianţii cu amănuntul, care costă zeci de miliarde de dolari anual pe economia Statelor Unite. Continuăm să credem că asociaţii noştri au acţionat corespunzător”, a spus purtătorul de cuvânt al companiei.