Serviciul Fiscal de Stat a anunțat lansarea mai multor funcționalități noi ale Sistemului Informațional Automatizat ”e-Factura”. Acestea sunt, deja, disponibile în sistem.

Noile funcționalități se referă la introducerea în cadrul sistemului informațional a:

  • opțiunilor ”Poate crea/edita”, ”Poate semna” și ”Poate anula”, care vor oferi posibilitate directorului de a limita drepturile de creare, editare, semnare și anulare a facturilor fiscale;
  • noilor Filtre de selectare a facturilor fiscale, și anume: nume utilizator; ciclu de viață; motivul creării facturii fiscale; data anulării; filiala; tip cumpărător (sectorul bugetar);
  • noilor Coloane în interfețele statutelor facturilor fiscale, și anume: motivul creării facturii fiscale; filiala; documente anexate, ciclul de viață, data anulării;
  • păstrarea interfeței în care se efectuează operațiunile în urma aplicării semnăturii electronice în calitate de cumpărător, și anume cu rolul de ”Cumpărător”.

Sistemul informaţional e-Factura este unul din serviciile electronice ale Serviciului Fiscal de Stat care are drept obiectiv primordial informatizarea procesului de circulaţie a documentelor între furnizorii şi beneficiarii facturilor şi facturilor fiscale.

Pentru utilizarea serviciului este necesar să utilizați numele de utilizator și parola de autentificare pe portalul servicii.fisc.md. De asemenea pentru utilizarea sistemului ”e-Factura” utilizatorul trebuie să dețină semnătura electronică eliberată de Centrul de Certificare a ÎS ”Fiscservinform” sau semnătura digitală eliberată de un centru de certificare acreditat.