Guvernul a aprobat în ședința de astăzi Regulamentul privind desfășurarea concursului “Loteria fiscală”, care va fi organizat de Serviciul Fiscal anual pe întreg teritoriul Republicii Moldova de la 1 ianuarie până la 31 decembrie.

Potrivit regulilor aprobate, la ”Loteria Fiscală” vor putea participa cetățenii cu vârste de peste 18 ani care dețin un card bancar emis de o bancă din Moldova și care au efectuat tranzacții de achitare a bunurilor/serviciilor.

Concursul este constituit din patru etape și două ediții speciale:

  • prima etapă: ianuarie – martie inclusiv;
  • a doua etapă: aprilie – iunie inclusiv;
  • a treia etapă: iulie – septembrie inclusiv;
  • a patra etapă: octombrie – decembrie inclusiv;
  • ediția specială I – în perioada sărbătorilor de Paști;
  • ediția specială II – în perioada sărbătorilor de iarnă.

La fiecare etapă a Loteriei se va efectua o tragere la sorți pentru tranzacțiile efectuate cu carduri la POS terminale deservite de băncile din țară la efectuarea plății pentru mărfuri și servicii. În cadrul Loteriei vor fi eligibile doar tranzacțiile în valoare mai mare de 30 lei.

Tragerile la sorți a tranzacțiilor câștigătoare se vor efectua pe baza informației prezentată de către bănci, aleatoriu, în mod automatizat, prin intermediul platformei Random.org.

În cazul îndeplinirii condițiilor Loteriei, participanții vor primi, următoarele premii:

  • Pentru etapele 1-4: 175 premii a câte 1.000 lei, pentru fiecare tragere la sorți.
  • Pentru Edițiile speciale: 100 premii a câte 1.500 lei pentru prima etapă și 100 premii a câte 1.500 lei pentru a doua etapă.

Fondul total de câștiguri pentru desfășurarea Loteriei constituie 1.000.000 lei.

Câștigătorii Loteriei au dreptul să refuze Premiile, în formă scrisă. Premiile refuzate vor rămâne în fondul de câștiguri.

Autorii proiectului invocă că Loteria fiscală va contribui la combaterea evaziunii fiscale prin limitarea achitărilor efectuate prin numerar.