În primele luni ale anului, Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a înregistrat 255 de plângeri din partea consumatorilor. Dintre acestea, autoritatea a examinat 172, altele 72 au fost remise altor instituții, iar 11 sunt în proces de examinare. Datele au fost prezentate de Ministerul Economiei și Infrastructurii.

În urma examinării petițiilor, au fost înregistrate 22 cazuri de succes, iar 15 persoane care s-au plâns le-a fost restituită contravaloarea bunurilor achiziționate, în sumă de aproximativ 489 milioane de lei. Totodată, Agenția a aplicat amenzi în sumă de circa 53 milioane de lei.

Cele mai frecvente cazuri raportate de cetățenii la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vizează produse industriale care nu sunt conform normelor, servicii prestate prost, regulile de comerț, alimentația publică și produsele alimentare.

În context, ministrul Economiei și Infrastructurii a propus ca toate apelurile care sunt primite de Agenție să fie înregistrate. Aceasta va permite analizarea suplimentară a fiecărei sesizări din partea consumatorilor și îmbunătățirea calității serviciilor prestate.