Trei din zece furnizori de servicii medicale (30%) s-au confruntat cu cazuri în care angajaţii lor au compromis informaţiile personale ale pacienţilor în timpul consultaţiilor la distanţă, arată cercetările la nivel global realizate de Kaspersky.

Potrivit agerpres.ro, aproape jumătate dintre furnizori cred că medicii lor nu înţeleg clar cum sunt protejate datele pacienţilor, iar peste două treimi (67%) dintre respondenţi consideră că este important ca sectorul sănătăţii să colecteze şi mai multe informaţii personale pentru dezvoltarea industriei în continuare pentru a perfecţiona Inteligenţa Artificială (AI) şi pentru a asigura un diagnostic fiabil.

Doar 17% din totalul celor chestionaţi sunt siguri că majoritatea angajaţilor lor care efectuează servicii medicale de la distanţă are o înţelegere clară asupra modului în care sunt protejate datele propriilor pacienţi. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că 70% dintre organizaţiile medicale au cursuri dedicate de conştientizare a securităţii IT.

De asemenea, 54% dintre respondenţi admit că unii dintre medici efectuează sesiuni de la distanţă folosind aplicaţii care nu sunt concepute special pentru telesănătate, cum ar fi FaceTime, Facebook Messenger, WhatsApp, Zoom şi altele.