Potrivit datelor statistice privind evoluția pieței serviciilor de acces la Internet mobil în nouă luni ale anului 2019, prelucrate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), numărul total al utilizatorilor care au accesat Internetul mobil prin rețele 4G a crescut, față de sfârșitul anului trecut, cu circa 559 mii (+55%) și a alcătuit 1,57 milioane, majoritatea au accesat Internetul mobil prin smarphone. Totodată, numărul total al utilizatorilor de Internet mobil (2G, 3G, 4G + dedicat) s-a majorat cu 260,5 mii (+12%) și a depășit 2,42 milioane. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil, raportată la 100 de locuitori, a sporit cu 11,2 puncte procentuale și a ajuns la 90,6%.

Datele prezentate ANRCETI, de către cei trei furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom - Unite) arată că în perioada de raportare traficul generat de utilizatorii de Internet mobil prin smartphone a crescut cu 41% și a însumat peste 36 milioane GB, iar traficul generat de cei care au utilizat accesul dedicat la Internet a sporit cu 5% și a totalizat circa 37,3 milioane GB. Un utilizator care a accesat Internetul mobil de pe smartphone a generat în medie un trafic lunar de 2 GB, iar un utilizator care a folosit accesul dedicat la Internet – un trafic lunar de 17,4 GB.

Aceleași date arată că, volumul total al veniturilor realizate de furnizori din vânzarea serviciilor de Internet mobil a crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 13,1% și a alcătuit 881,2 milioane lei, iar veniturile realizate din vânzarea Internetului mobil dedicat au scăzut cu 0,2% și au totalizat 179,9 milioane lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) de Internet mobil de pe smartphone s-a majorat cu 7,7% și a alcătuit 39,1 lei, iar ARPU de Internet mobil dedicat a scăzut cu 0,7% și a alcătuit 83,9 lei.

La sfârșitul perioadei de raportare, cei trei furnizori de servicii de acces la Internet mobil deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova – 63,4%, Moldcell – 27,7% şi Moldtelecom – 8,9%.