Compania aeriană Iberia s-a arătat indignată pentru o acțiune legală anunțată de guvernul spaniol împotriva a 17 companii aeriene care nu informează pasagerii că au dreptul să le fie rambursați banii pe bilete pentru zborurile anulate din cauza pandemiei.

"Iberia și (filiala sa) Iberia Express informează bine clienții despre drepturile lor", a declarat cea mai mare companie aviatică spaniolă.

"Ministerul Afacerilor Consumatorului va solicita o notificare judiciară (în Spania) împotriva a cel puțin 17 companii aeriene pentru o serie de deficiențe în informațiile oferite călătorilor în urma anulării zborurilor", anunțase Guvernul luni.

Legislația europeană prevede că, în caz de anulare, călătorului trebuie să i se ofere fie un nou itinerar, fie o rambursare.

Acesta din urmă rămâne regula și poate fi sub formă de credit, dar numai cu acordul consumatorului, a reamintit Comisia Europeană în mai.

”Companiile aeriene trebuie să despăgubească clienții pentru zborurile anulate din cauza pandemiei COVID-19”, a anunțat la începutul lunii aprilie comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, respingând cererile venite din partea transportatorilor pentru relaxarea regulilor UE și renunțarea la despăgubiri la nivelul Uniunii Europene,.

În timp ce companiile aeriene apelează la ajutoare guvernamentale, transportatorii susțin că despăgubirea a sute de mii de clienți pentru biletele cumpărate îi va seca de bani. Adina Vălean a afirmat pentru Reuters că legea Uniunii nu poate fi schimbată cu ușurință.

Sursa: hotnews.ro