Autoritățile au stabilit condițiile obligatorii care vor fi luate în considerare la determinarea locului livrării serviciilor electronice prestate de nerezidenți. Acestea se conțin în proiectul aprobat, ieri, de Guvern. 

Astfel, trebuie să fie îndeplinită cel puțin una dintre condițiile de mai jos: 

  • reședința persoanei fizice este Republica Moldova; 
  • sediul instituției financiare, în care este deschis contul, utilizat pentru achitarea serviciilor, sau a operatorului de mijloace financiare electronice, prin intermediul căruia are loc achitarea este Republica Moldova; 
  • adresa în rețea (IP) a dispozitivului, utilizat de către cumpărător pentru procurarea serviciilor, este Republica Moldova; 
  • prefixul țării a numărului de telefon, utilizat pentru procurarea sau achitarea serviciilor, este atribuit Republicii Moldova

Totodată, documentul stipulează că companiile IT nerezidente care prestează servicii persoanelor fizice rezidențe în țara noastră vor fi considerate înregistrate ca plătitor de TVA din ziua în care i-a fost atribuit cod fiscal. Pentru a primi, însă, codul fiscal, agentul economic va trebui ca în termen de trei zile din momentul prestării serviciilor electronice să depună o cerere prin intermediul serviciului electronic pus la dispoziție de către Serviciul Fiscal de Stat. 

Fiecare subiect impozabil va fi obligat să prezinte informația privind TVA pentru fiecare perioadă fiscală în care a avut loc operațiuni impozabile. Informația se va prezenta conform formularului aprobat de Serviciul Fiscal de Stat, și se va prezinta în mod obligatoriu, prin metode automatizate de raportare electronică prin intermediul cabinetului electronic al contribuabilului. 

Potrivit autorităților, se estimează că impozitarea companiilor nerezidente care prestează servicii persoanelor fizice din Republica Moldova va aduce la bugetul de stat circa 100.000.000 lei.