Comisia Europeană a informat la 2 august că a lansat o investigație aprofundată pentru a evalua propunerea de achiziție a Kustomer de către Facebook în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice.

Comisia este îngrijorată că tranzacția propusă ar reduce concurența pe piața de furnizare de software pentru managementul relațiilor cu clienții.

Comisia este, de asemenea, îngrijorată de faptul că tranzacția propusă ar consolida și mai mult poziția Facebook pe piața de publicitate online prin creșterea cantității deja semnificative de date disponibile pentru personalizarea reclamelor pe care Facebook le afișează.

Margrethe Vestager, vicepreședintele Comisiei Europene: „Este important să se analizeze îndeaproape achizițiile potențial problematice realizate de companiile care dețin deja o poziție dominantă pe anumite piețe. Acest lucru se aplică în special sectorului digital, în care Facebook se bucură de o poziție de lider atât în reclamele de afișare online, cât și în canalele de mesagerie de vârf, precum WhatsApp, Messenger sau Instagram. Investigația noastră urmărește să ne asigurăm că tranzacția nu va afecta firmele sau consumatorii și că orice date la care Facebook are acces nu denaturează concurența.”

Sursa: juridice.ro