Comisia americană pentru bursă şi valori mobiliare (SEC) a deschis o amplă investigaţie referitoare la modul în care băncile de pe Wall Street urmăresc comunicaţiile digitale ale angajaţilor lor, au declarat trei persoane apropiate situaţiei, scrie news.ro.

Angajaţi ai SEC au contactat mai multe bănci în ultimele săptămâni, pentru a verifica dacă au documentat corect comunicaţiile profesionale ale angajaţilor, cum ar fi mesajele text şi emailurile, atenţia fiind axată pe dispozitivele personale.

Verificările sunt un nou semn că SEC intensifică supravegherea sub conducere democrată şi scot în evidenţă dificultăţile avute de băncile de pe Wall Street să urmărească comunicaţiile angajaţilor în era pandemiei de cornavirus şi a muncii de acasă.

În luna august, JPMorgan a dezvăluit că a răspuns unor întrebări referitoare la ”complianţa privind respectarea cerinţelor legate de comunicaţiile de afaceri prin intermediul canalelor de mesagerie electronică”, care nu fuseseră aprobate de bancă.

JPMorgan a arătat că discută o soluţie cu autorităţile de reglementare, fără să specifice care este aceasta.

În Statele Unite nu există o bază legală clară în baza căreia un angajator poate cere să inspecteze comunicaţiile personale ale angajaţilor, în timp ce în alte ţări aceste inspecţii ar putea încălca legislaţia referitoare la protecţia datelor.

În consecinţă, multe firme financiare interzic folosirea emailului personal, a mesajelor text şi a altor canale de socializare în activităţile profesionale, dar este dificil pentru companii să ţină pasul cu multitudinea de aplicaţii de comunicare.

Într-un discurs de săptămâna trecută, directorul SEC pentru aplicarea legii Gurbir Grewal a avertizat că instituţiile financiare trebuie să ţină sub control multele probleme provocate de utilizarea dispozitivelor personale, a noilor canale de comunicare şi a altor evoluţii tehnologice.