Parlamentul a votat, în prima lectură, plafonarea mărimii reducerilor comerciale oferite de către acesta comerciantului pentru vânzarea produselor alimentare. Aceasta va putea fi de până la 10% din prețul de vânzare al furnizorului. Excepție ar urma să constituie perioada acțiunilor de marketing și publicitate.

Concomitent, se propune a fi stabilit termenul limită de 60 de zile per produs destinat desfășurării acțiunilor de marketing și publicitate. Încălcarea noilor reguli se va sancționa cu amendă de la 50 (2.500 de lei) la 100 de unități convenționale (5.000 de lei) în cazul persoanei fizice și de la 200 (10.000 de lei) la 400 de unități convenționale (20.000 de lei), în cazul persoanei juridice.

Amintim că, anterior, Centrul Național Anticorupție a spus că, deși inițiativa de plafonare a mărimii reducerilor comerciale ce pot fi oferite comercianților de către furnizori are ca scop susținerea producătorilor mici, promovarea proiectului poate dauna atât cadrului normativ care reglementează activitatea comercială, cât și a întregului sistem de legiferare în ansamblu.

Totodată, Asociația Investitorilor Străini a calificat inițiativa ca fiind contrară principiilor de comerț liber și ca o imixtiune nejustificată a statului în activitatea de întreprinzător.