Avocații proprietarilor a 98.000 de vehicule Volkswagen (VW) din SUA pentru care grupul german a supraestimat eficiența consumului vor cere unui judecător american să le aprobe comisioane și costuri în valoare de 26 de milioane de dolari, potrivit documentelor depuse în instanță, scrie profit.ro.

Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite a anunțat că VW trebuie să returneze credite pentru gaze cu efect de seră și să reducă ratingurile pentru economia de carburant a vehiculelor respective, după ce a anunțat că softul vehiculelor a supraestimat performanțele realizate în condiții reale de trafic.

Volkswagen a anunțat recent că a convenit un acord în justiție, în valoare de 96,5 milioane de dolari, pentru despăgubirea a 98.000 de proprietari de automobile. Persoanele care dețin încă vehiculele vor avea dreptul la plăți de 518,4-2.332,8 de dolari pentru un vehicul.

Suma de 26 de milioane de dolari solicitată de avocați, care include comisioane de 23,9 milioane de dolari și cheltuieli de 2,1 milioane de dolari, este separată de cea de 96,5 milioane de dolari care este destinată clienților, arată documentele din instanță.

Fondurile alocate clienților care nu vor fi ridicate de aceștia vor fi direcționate pentru măsurile de protejare a mediului. Acordul a avut loc după 15 luni de negocieri.

Softul este instalat pe circa 1 milion de automobile Audi, Bentley, Porsche și Volkswagen, modele ale anilor 2013-2017. Acest soft face ca transmisia să schimbe vitezele astfel încât să optimizeze economia de carburant și emisiile cu efect de seră în timpul testelor de emisii cerute de EPA, dar nu și în condiții reale de trafic. Între vehiculele ale căror ratinguri au fost reduse se află versiuni ale Audi A8, Bentley Continental GT, Porsche Cayenne și VW Touareg. Nu toate modelele celor cinci ani sunt incluse în acest acord. Problema a fost depistată în timpul unei investigații a EPA și a Comisiei pentru Resursele Aerului din California referitoare la emisiile a sute de mii de vehicule diesel ale Volkswagen.

Grupul german a recunoscut în 2015 că a folosit un soft ilegal pentru a trișa la testele de poluare, declanșând o criză globală care a costat până acum Volkswagen 30 de miliarde de euro, sub formă de amenzi, penalități și costuri pentru răscumpărări. În luna mai, VW a constituit alte provizioane, de 5,5 miliarde de dolari, pentru acoperirea costurilor.

Avocații care au dat în judecată VW și Robert Bosch în Statele Unite, în  scandalul emisiilor vehiculelor diesel, au primit 352 de milioane de dolari pentru comisioane și cheltuieli.