Mai multe bănci din țara noastră își atenționează clienții despre intensificarea cazurilor de fraudă ”social engineering” efectuate prin intermediul tranzacţiilor de tip P2P şi prin intermediul aplicaţiei mobile-banking.

Mai exact, au fost atestate cazuri în care infractorii iau legătura cu deţinătorii de card, prin intermediul anunţurilor de comercializare a bunurilor plasate de aceştia pe site-uri şi afirmă că doresc să achite bunul prin intermediul unui transfer la card.

Pentru a efectua transferul infractorii solicită datele de card, datele personale şi parolele recepţionate prin SMS. Ulterior infractorii extrag mijloacele băneşti prin transferuri P2P, înregistrează datele obţinute în aplicaţia mobilă şi o utilizează în mod fraudulos.

În acest context, băncile roagă clienții să fiţi atenți şi să respectaţi regulile de securitate:

  • nu divulgaţi nimănui informaţiile personale sau datele cardului bancar (numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din trei cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă pentru efectuarea tranzacţiei în mediul on-line);
  • nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine.

Dacă pentru efectuarea transferului vi se cer alte date personale sau date ale cardului, manifestaţi prudenţă şi categoric nu divulgaţi informaţia solicitată.

Dacă aveţi întrebări sau orice ezitări în privinţa unei tranzacţii  ce urmează să o efectuaţi, contactaţi banca pentru examinarea situaţiei şi acordarea suportului necesar.