Circa 1,4 milioane de cetățeni urmează să-și rennoiască în acest an pașapoartele. Potrivit Agenției Servicii Publice, în  2021 expiră termenul de valabilitate al pașapoartelor ale 366.061 cetățeni. Totodată, numărul cetățenilor Republicii Moldova care anterior au deținut pașaport, dar la data de 01.01.2021 nu dețin niciun pașaport valabil este de 1.024.959.

În acest context, ASP recomandă cetățenilor să se asigure din timp să obțină pașaportul cetățeanului Republicii Moldova.

Verificarea valabilității pașaportului poate fi efectuată prin accesarea paginii web oficiale a ASP www.asp.gov.md, aplicația „Verifică statutul documentului”.

Totodată, ASP remarcă că este disponibilă să asigure cetățenii Republicii Moldova cu acte de identitate în cadrul subdiviziunilor teritoriale ale instituției, conform programului de muncă: de luni până vineri, precum și de luni până sâmbătă - în centrele multifuncționale din municipiul Chișinău, Bălți, Cahul, Anenii Noi, Orhei, Ungheni, Ialoveni, Rezina, Ștefan Vodă, Florești, Sângerei, Soroca și Serviciul eliberare acte de identitate Varnița.

La dorință, solicitanții pot depune cerere pentru obținerea actelor de identitate în regim de urgență, în 24 de ore, în toată Republica, de luni până joi, de la 8.00 până la  10.30. În mun. Chișinău recepționarea cererilor de urgență se efectuează de la 8.00 până la ora 10.30 și în intervalul orelor 11.00 - 15.00, iar vineri, în mun. Chișinău -  8.00 -10.30, cu înmânarea documentului a doua zi, începând cu orele 8.00.  

Detalii despre documentele necesare pentru obținerea actelor de identitate sunt prezentate pe site-ul ASP www.asp.gov.md.

Pentru a beneficia de asistență, puteți apela Call-centrul ASP la numărul de telefon 14909 sau să accesați pagina oficială a Agenției www.asp.gov.md.