După ce în urmă cu aproape două săptămâni (11 aprilie) în sectorul Botanica din municipiul Chișinău a fost întreruptă alimentarea cu energie electrică a consumatorilor, Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) s-a autosesizat și îndeamnă persoanele afectate să ceară despăgubiri.

Potrivit ANRE, consumatorii de energie electrică, care au fost realimentați cu energie electrică după ora 13:00, la data de 11 aprilie, au dreptul să solicite operatorului sistemului de distribuție Î.C.S. ”Premier Energy Distribution” S.A. plata compensațiilor pentru depășirea indicatorului de continuitate admis de Regulamentul cu privire la calitatea serviciilor de transport și de distribuție a energiei electrice, aprobat prin Hotărârea Consiliului de administrație al ANRE nr.282/2016.

Conform pct. 57 din Regulamentul respectiv, operatorii sistemelor de distribuție a energiei electrice vor calcula și achita compensațiile pentru depășirea duratelor admisibile ale întreruperilor programate și neprogramate în temeiul sesizării recepționate de la consumatorul final prin: apel telefonic la serviciul 24/24, poștă electronică, poșta, cerere depusă în oficiul comercial sau alte oficii de relații cu operatorul de sistem/furnizorul de energie electrică. Compensațiile calculate vor fi incluse în factura pentru luna următoare.

ANRE precizează că duratele întreruperilor în alimentarea cu energie electrică a consumatorilor sunt limitate prin Regulamentul sus menționat. Astfel, potrivit pct. 16, alin. 1) durata admisă a unei întreruperi neprogramate pentru consumatorii de energie electrică din mediul urban este de 6 ore. În cazul depășirii acestui indicator, consumatorii afectați de întrerupere pot solicita operatorului de sistem plata unei compensații bănești, mărimea căreia se va calcula de către operator conform pct. 18 din Regulament.