Nestle va plăti Starbucks 7,15 miliarde de dolari în cadrul unei alianțe pe piața globală a cafelei în care grupul elvețian din industria alimentară obține dreptul de a comercializa produsele din cafea ale companiei americane în afara cafenelelor Starbucks, scrie profit.ro. Nestle va folosi brandul Starbucks pentru capsulele Nespresso şi Dolce Gusto, începând cu anul viitor. Starbucks a anunțat că va folosi fondurile obținute pentru accelerarea unui program de răscumpărare de acțiuni, iar acordul va mări profitul pe acțiune cel mai târziu din 2021. Nestle anticipează că acordul va contribui la profitabilitatea sa din 2019. Nestle și Starbucks își unesc forțele pe o piață a băuturilor de consum extrem de fragmentată, în care în ultima perioadă au avut loc o serie de acorduri. JAB Holdings, compania de investiții a familiei de miliardari europeni Reimann, a încheiat o serie de acorduri, cu Douwe Egberts, Peet’s Coffee & Tea și Keurig Green Mountain, reducând diferența față de Nestle. ”Această alianță pe piața globală a cafelei va aduce Starbucks în casele a milioane de oameni în jurul lumii, prin intermediul prezenței și reputației Nestle”, a declarat directorul general al Starbucks, Kevin Johnson. Nestle, care va prelua circa 500 de angajați ai Starbucks în cadrul acordului, a anunțat că un program de răscumpărare de acțiuni aflat în derulare nu va fi modificat.