Facebook a anunțat că își publică pentru prima dată principiile de confidențialitate și că va publica videoclipuri educaționale pentru a ajuta utilizatorii platformei de socializare să controleze cine are acces la informațiile lor, în timp ce compania se pregătește pentru intrarea în vigoare a unei noi legi a Uniunii Europene (UE) cu privire la protecția datelor, scrie news.ro. Videoclipurile le vor arăta utilizatorilor cum pot gestiona informațiile pe care Facebook le folosește pentru a le prezenta reclame, dar și cum să șteargă informații publicate demult. Aceste materiale le vor explica utilizatorilor și ce se întâmplă cu datele pe care le-au șters din conturile lor, a anunțat Erin Egan, Chief Privacy Officer la Facebook. Reprezentanții platformei Facebook, care are peste două miliarde de utilizatori în întreaga lume, au spus că aceasta este prima dată când publică principiile de confidențialitate – regulile după care compania gestionează informațiile publicate de utilizatori. Aceste demersuri sunt făcute înainte de intrarea în vigoare, la 25 mai, a Regulamentului General al UE de Protejare a Datelor (GDPR). După intrarea în vigoare a GDPR, companiile vor trebui să declare încălcări în privința accesului la informații în cel mult 72 de ore, precum și să le permită clienților să își exporte datele și să le șteargă. Principiile de confidențialitate ale Facebook diferă de termenii și condițiile cu care utilizatorii sunt de acord atunci când își deschid conturile pe platforma de socializare. Acestea merg de la permiterea utilizatorilor să aibă control asupra confidențialității datelor lor, până la faptul că utilizatorii dețin informațiile pe care le publică. ”Înțelegem că oamenii folosesc Facebook pentru a se conecta, dar nu toată lumea vrea să împărtășească tot cu toată lumea – inclusiv cu noi. Este important să ai de ales atunci când vine vorba despre cum sunt folosite datele tale”, a spus Egan. Între principiile de confidențialitate ale companiei se numără și ajutarea utilizatorilor să înțeleagă cum le sunt folosite datele, menținerea informațiilor în siguranță, îmbunătățirea constantă a noi funcții în privința controlului datelor de către utilizatori, precum și răspunderea în fața organismelor de reglementare. ”Ne supunem produsele la teste de siguranță riguroase. Ne întâlnim cu autoritățile de reglementare, legislatori și experți în privința confidențialității din întreaga lume pentru a obține informații despre practicile și politicile noastre în legătură cu datele”, a adăugat Egan, într-un mesaj publicat pe blog. Directoarea operațiunilor, Sheryl Sandberg, a anunțat săptămâna trecută că Facebook va crea un nou centru pentru confidențialitate. Potrivit lui Egan News Feed-ul le va aminti utilizatorilor să facă ”o verificare a confidențialității”, pentru a se asigura că sunt de acord cu datele pe care le fac publice și cu persoanele care le pot accesa. GDPR crește considerabil nivelul amenzilor pentru companiile care încalcă legea referitoare la protecția datelor, aceste sancțiuni putând ajunge la 4% din cifra de afaceri anuală globală sau la 20 de milioane de euro – oricare cuantum ar fi mai mare.