În cazul în care aveți de ridicat documente eliberate de la Î.S. CRIS ”Registru” și nu dispuneți de timp sau din alte motive, trebuie să știți că puteți solicita ca acestea să vă fie livrate la adresa solicitată. Serviciul este disponibil doar în municipiile Chișinău, Bălți și Comrat și este contra cost. În schimb, prin intermediul reţelei poştale a Î.S. ”Poşta Moldovei”, documentele eliberate de ”Registru” se livrează în toate subdiviziunile teritoriale. De exemplu, pentru sectoarele mun. Chișinău: Botanica, Buiucani, Centru, Ciocana și Râșcani, dar și pentru mun. Bălți și Comrat taxa de livrare este de 60 de lei. Pentru alte localități din componența mun. Chișinău, prețul este de 100 de lei. Lista documentelor care vor fi livrate la adresa indicată în mun. Chişinău, Bălţi şi Comrat:
  • acte de identitate și adeverințe: - buletinul de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova; - paşaportul cetăţeanului Republicii Moldova; - adeverinţe privind informaţia conţinută în Registrul de stat al populaţiei (pe blanchetă cu protecţie specială seria AD);
  • documente privind înmatricularea transportului şi calificarea conducătorilor auto: - permis de conducere; - adeverinţa privind posesia mijlocului de transport (pe blanchetă cu protecţie specială); adeverinţa privind posesia permisului de conducere cu categoriile respective indicate (pe blanchetă cu protecţie specială); - rezultatele verificărilor (în formă de scrisoare pe blanchetă fără protecţie specială) referitor la posibilitatea înmatriculării mijloacelor de transport şi a documentării conducătorilor auto, în caz de pierdere sau deteriorare a documentelor originale de înmatriculare sau care stabilesc drepturi, sau în baza copiilor xerox ale acestora.
Livrarea la adresa solicitată a documentelor, comandate de către o persoană sau membrii unei familii (rude de gradul I şi II), poate fi efectuată în aceeaşi perioadă de timp şi la aceeaşi adresă. Serviciul ”Livrarea la adresa solicitată în sectoarele mun. Chişinău, în mun. Bălţi şi Comrat a documentelor confecționate” este implementat în scopul optimizării sistemului de prestare a serviciilor privind eliberarea actelor de identitate a cetăţenilor Republicii Moldova şi asigură transportarea operativă şi în condiţii de siguranţă a documentelor la domiciliul/reşedinţa solicitantului. Important: Prin intermediul reţelei poştale a Î.S. ”Poşta Moldovei”, documentele eliberate de Registru se livrează în toate subdiviziunile teritoriale și secţiile (birourile) înregistrare a transportului şi calificarea conducătorilor auto. Tarifele variază de la 15 la 20 de lei. Actele livrate prin ”Poșta Moldovei” sunt:
  • buletinul de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova, cu excepţia celui electronic;
  • paşaportul cetăţeanului  Republicii Moldova;
  • adeverinţa privind eliberarea buletinului de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova;
  • adeverinţa privind eliberarea paşaportului cetăţeanului Republicii Moldova;
  • adeverinţa privind înregistrarea la domiciliu/reşedinţă;
  • adeverinţa privind emigrarea autorizată;
  • adeverinţa privind apartenenţa la cetăţenia Republicii Moldova;
  • adeverinţa privind depunerea cererii de renunţare la cetăţenia Republicii Moldova.
Documente privind înmatricularea transportului şi calificarea conducătorilor auto:
  • permisul de conducere;
  • certificatul de înmatriculare pentru vehicul;
  • adeverinţa privind posesia vehiculului;
  • adeverinţa privind posesia permisului de conducere;
  • rezultatele controalelor privind posibilitatea înmatriculării vehiculului şi a documentării conducătorilor auto, în caz de pierdere sau deteriorare a originalelor documentelor de înmatriculare şi a permiselor de conducere, sau în baza xerocopiilor acestora (permisiunea privind înmatricularea vehiculului şi documentarea conducătorilor auto, pe blancheta Î.S. CRIS ”Registru”).