Consumatorii pot depune reclamaţiile referitoare la serviciile necorespunzătoare iniţial vânzătorului sau prestatorului. Potrivit normelor legalte, odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document (contract) care confirmă efectuarea tranzacției.

Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieței spune că organizatorul trebuie să execute obligația de restituire fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la rezoluțiune.

În cazul în care consumatorul nu este de acord cu rezultatele examinării reclamaţiei de către agentul economic sau în cazul refuzului de a satisface reclamația, consumatorul are dreptul să se adreseze:

  • Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, conform competențelor;
  • în instanța de judecată, conform procedurii civile.

În ambele cazuri, consumatorul trebuie să anexeze la petiţie copia răspunsului primit de la vânzător sau, în cazul refuzului tacit, documentele care confirmă depunerea reclamației în adresa agentului economic.

Mai multe informații privind depunerea reclamațiilor pot fi găsite aici.